dimecres, 25 de juliol del 2012

Ulldeter (Pirineus - Catalunya)

Des del cim del Bastiments (2881m)

Cim del Bastiments (2881m)

Escape with Romeo - "Somebody (acoustic)"






El Gra de Fajol (2714m) a l'esquerra de l'imatge, el coll de La Marrana al seu peu i el Freser al centre
Ulldeter, la geganta

"...  jo, Ulldeter, la geganta que dono nom a la contrada, fineixo deixant reposar la meva malmesa ossamenta a la capçalera del brau Pirineu.
Només demano reposar en un llit de prats de pèl caní, pintat amb l'herba blanca dels tarterars, amb el rosat de la genciana i el lilós de la regalèssia. Deixeu que, com botons de plata, s'escolin les ramades per la brusa ratada, estampada amb el blanc de les perdius i amb el torrat de les marmotes i els isards. I al capdavall dels meus peus poseu-hi Setcases.

Perquè, vinguis pel nord o pel sud, quan passis per aquests paratges camina amb respecte i sense presses, que són males conselleres, i des del cim del Bastiments, assegut damunt la meva testa, explica'm a cau d'orella les teves gestes. I que així, amarada dels teus secrets, jo, Ulldeter, la darrera geganta del Pirineu, pugui reposar en pau."

-Text: Joan Portell-







Pujada al Bastiments pel refugi d'Ulldeter